Praag

15 februari 2025 - Praag, Tsjechië

Vanmorgen vertrokken naar schiphol 0m 08:30. Aangekomen op schiphol meteen door naar de douane dan door de scanner en ik moest plaats nemen op de aangegeven punten, daar werd ik gefouilleerd want ik had metalen risten en mijn riem. De handbagage werd 2x gecontroleerd, zelfs mijn schoenen en mijn puffer. Aangekomen in Praag gingen we eerst geld pinnen. Dat ging wel een beetje moeilijk, maar we kwamen toch uit, alleen niet het bedrag dat we wilden ging niet. We moesten meer pinnen. Een echtpaar die ook aan het pinnen was hadden het ook moeilijk, Ze pinden te veel, het apparaat gaf aan dat het niet mogelijk was. Dus hielpen we hun. Onder weg naar het Hotel hebben we afgesproken bij de klok om 5 en 6 uur. Aangekomen in het hotel hebben we meteen gevraagd hoe we moesten reizen, het bleek 3 haltes van het hotel vandaan. Om half 5 zijn we naar de astronomische klok gegaan. Daar aan gekomen was het donker om te zoeken naar die mensen. Dus wij hebben toen bij de Withe Horse gegeten. Cora heeft goulash en ik heb een snitzsel besteld. Het restaurant was op de unsco lijst geplaatst omdat het een oude gebouw was. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan.

White Horse Restaurant (Bílý Konícek) bevindt zich in een magische locatie van het Oude Stadsplein van Praag. Het werd gebouwd in unieke romaanse kelders van de 12e eeuw in het historische pand aan de Gouden Eenhoorn. De aangename sfeer van het restaurant word elke avond met live muziek versterkt. De capaciteit van 130 zitplaatsen in het restaurant maakt het een geschikte locatie voor recepties, sociale en zakelijke evenementen. Onze outdoor tuin biedt unieke zitplaatsen direct aan het Oude Stadsplein met uitzicht op het oude stadhuis en de astronomische klok uit de 14e eeuw. Chef-kok Martin Opršal Onze chef-koks zijn sinds 2009 in White Horse. Chef-kok Martin Opršal kijkt zorgvuldig, dat zijn gasten genieten van de maaltijden en laat zijn restaurant met een aangename gastronomische ervaring achter. Voorafgaand aan zijn huidige betrokkenheid heeft hij zijn vaardigheden en ervaring ontwikkeld in het Hotel Carlo IV Boscolo, Palace en anderen hotelketens. Het restaurant heeft een belangrijke focus op de traditionele Tsjechische, maar ook de internationale keuken met de nadruk op verse en kwaliteit seizoensgebonden ingrediënten van lokale bronnen. Onze uitgebreide wijnkaart en cocktails zal een perfecte aanvulling op uw gastronomische ervaring.          

                                                                                               #####

Vandaag zijn we naar een klooster gegaan, die vond ik niets aan. klik hier voor foto's eerste gedeelte Je kon alleen van de buiten te bezichtigen. Daarna ging we naar de Praagse Burcht, st Vituskathedraal en vele andere dingen te bekijken. klik hier voor de foto's tweede gedeelte Lopend zijn we naar het gouden straatje gegaan klik voor het foto's van het gouden straatje en daar vonden deze man... klik hier voor foto van de man. Onderweg naar het hotel regende het lekker. Aangekomen namen we een cup a soup en hebben wat gerust. Daarne gingen we naar een kleine winkelcentrum. Daar hebben we boodschappen gedaan en gegeten en lekker naar huis.

                                                                                                 #####

Dag 2

Na het onbijt gingen we weer naar de oude stad in om te bezichtigen. voor foto's klik hier Vrij snel hebben we warme chocomel met slag room met een flink stuk gebak, omdat onze voeten pijn deden en loodzwaar van het slenteren. voor het gebak en chocomel klik hier Nu naar de Keizer Karel brug en oude stad. klik hier We hebben rond 4 uur eerst gegeten en gedronken voor maar 12 euro. Na het eten zijn we weer gaan slenteren. We hebben bij Starbucks koffie gedronken, want Cora moest naar het toilet. O ja, voor we naar Starbucks gingen hebben we kaarten gekocht voor een musicals, dit zijn de fragmenten uit musicals. Dat werd ten gehore gebracht in een deel van een oude om gebouwde kerk. voor de foto's Hier door was de akoestiek niet optomaal. Verder hebben we genoten. Alleen hebben ze niet volgens het programma gedaan. Na afloop gingen we naar het hotel.

                                                                                               #####

Thuis Komst

Jammer Het weer de Laatste dag, we moeten naar huis. Nu we naar huis gaan is het mooi weer, de vorig dagen hadden we regen had, vooral de eerste dag. Omdat het nu mooi weer is denken jullie nu moet ze naar huis wat jammer. Ja het is jammer maar misschien gaan we een andere keer terug. We zijn nu de koffers aan het het pakken. Na het in pakken nemen we een kopje koffie. Dan met de metro en bus naar het vliegveld. We vertrekken pas om 14:00 uur. Ondanks de regen hebben we toch fijn ge had in Praag. Met veel turbulentie zijn toch veilig geland. Ik hoop dat jullie genoten hebben van het verslag.

                                                                                             #######