Californië reizen

11 februari 2024 - San Diego, California, Verenigde Staten

15 mei 2012

El cajon

Wij zijn om vier uur opgestaan. Eerst hebben we het bed opgemaakt. Koffie gedronken en hebben een douche genomen. Nagekeken of alles ingepakt was. Daarna zijn naar de bus gegaan, we zijn uitgezwaaid door Japke. (ze stond voor het raam.) AangekEl cajonomen op Schiphol zijn we eerst naar de incheckbalie gegaan. Daarna naar de aankomsthal en daar de familie te ontmoeten om de sleutels af te geven. Wij hebben lang gewacht, er stond niets meer op de borden, dan was de band leeg. Omdat wij hun niet zagen, gingen wij naar de gate. We stonden daar al een tijdje, toen een beambte van de veiligheidsdienst naar ons kwam, om te zeggen, dat er mensen stonden te wachten om ons te zien. Tot onze verbazing, was dat de familie, die de sleutels moest hebben. Cora, ging naar ze toe, om de sleutels af te geven. Cora, moest op de terug weg weer gescand worden. Ik weet niet of wij op tijd vertokken, want we kwamen te laat aan. Tijdens de vlucht gingen we films kijken en spelletjes doen. Vooral Cora, speelde de éénarmige bandiet en ze won ontzettend veel geld, ruim $ 200.000! Jammer dat het niet echt was! A

angekomen in Washinton, wij gingen door de doaune, ik werd ondervraagd, wat wij hier kwamen doen, op vacantie, zei ik. Maar hij vroeg ook of wij familie hier hadden wonen, ja antwoorde ik, ga je naar ze toe, nee zei ik, alleen op vacantie. Cora, op haar beurt zei, ja, misschien gaan wij ze opzoeken, waar wonen zij, ik antwoorde in San Fransico. Afijn, wij mochten doorgaan om onze koffers te halen. Nadat wij de koffers hadden, ging wij weer door de doaune, ik moest apart staan, om mijn handen, te laten nakijken op kruitsporen, dat gebeurd door een soort tape dat over mijn handen werd gewreven, het werd door een scan gehaald, even later mocht ik door. Ja dat komt, omdat ik er uitzag als een Arabier, Irakees, of wat voor type dan ook. Zo, nu zitten wij te wachten op de volgende vlucht. Die vertrekt over een uurtje, dan zitten wij totaal met koffie, al drie uur te wachten. Wij vertrokken een kwartier te laat van de pier. Maar er waren 14 vliegtuigen voor ons die we konden zien. De vliegtuigen vertrokken om de 2 minuten. Dus wij waren met alles één uur en kwartier te laat vertrokken. Wij vlogen met vele turbulantie naar San Diego, verder, was het weer mooi, we konden alles zien waar wij vlogen, het was een mooi uitzicht. De hele tijd was het groen en bergen en tegen het einde, vlogen we over een woestijn. Toch zijn wij op tijd geland en Cora zei: “Hoe doen ze dat.” Ik zei: “Nou door sneller, of door de straalstroom te vliegen.” Nadat we het vliegtuig vertrokken en onze koffers gepakt, zouden we worden opgepikt door Tim, de zoon van de familie. We hadden alle onze koffers maar nog steeds geen Tim. Cora ging naar de balie, om te laten omroepen die wij er waren. Ik stond te wachten op de koffers, toen ik zag iemand permanent met een papier, ik liep naar hem en zag dat onze naam van het bestaan was. Ik zei: "Ik ben Wim, u zaten te wachten voor ons?" Ik riep, Cora dat Tim er is, ze zag er goed uit, maar ze begreep niet wat ik bedoelde. Voordat het aangekondigd zou worden bekeken, Cora, weer en ik wees op Tim. En zij zei tot de receptie, het is ok, de persoon is er al. Cora, maakte kennis met hem, en we reed naar huis. Hij toonde ons het huis en laat zien hoe alles werkte. Toen ging ik naar bed, Cora ging eerst de koffers uitpakken. Dus was dit de eerste dag.

16 mei 2012

Vandaag zijn vroeg uit de veren. Wij zijn uitgerust. Ik heb foto's gemaakt van vier uur in de ochtend, van de achterste tuin. Ze hebben een moestuin, en die we moeten gebruiken. We verkennen en winkelen. Vervolgens zal mij wekken ook foto's van het huis, vanaf de voorkant. Wij gaan de auto gebruiken, nauw, het viel mee. De auto is volledig automaties, de stoelen kunnen elektrisch in de gewenste standen plaatst worden . Bij het starten komt het stuurwiel, naar voren toe. Verder is het een lekkere car. Wij zijn naar de Mall en Vons geweest. De Mall was niet zo uit gebreid als de rest in de USA. Bij Vons kochten wij vlees, brood, beleg, melk en amdere dingen. Wij zijn heel leuke geholpen door een jonge verkoper. Hij heeft voor ons ook een club kaart versierd nl. een Vonsclub kaart, je hier mee krijgt korting net als de bonus van AH. Het is een rustige omgeving en mooie, wij zitten in een soort dal. Want als wij gaan lopen of rijden, moet wij eerst een heuvel nemen.

de achtertuin

IMG_0015IMG_0018IMG_0019IMG_0017

IMG_0020

IMG_0021

Deze foto is genomen op een afstand van 3 meter. Je moet wel snel zijn omdat ze zeer schuw zijn. Gisteren zouden wij gaan wandellen, maar Cora had in buik pijn. Wij waren net een paar passen gedaan of we moeten terug. Nu tot morgen ik hoop dat Cora wat opgeknapt is.

17 mei 2012

Vandaag, was ik vroeg op, 05.00 uur. Ik heb mijn website verhalen, vertaald, en een foto er bij geplaatst. Om 09.00 uur zijn we naar Old Town gegaan. wij zouden lopend gaan, naar de trollie, het zou ca. 40 minuten lopen zijn. Cora, had op google gezocht hoe we moesten lopen. Dus stappen wij op. We liepen, goed, tot aan de Weld, hier gingen wij mis. Wij gingen rechtsaf, inplaats van recht door, dus wij liepen, in grote boog naar de trollie . Wij liepen, geen 40 minuten, maar, één uur en een kwartier over. Aangekomen, konden wij de kaarten kantoor niet vinden. Het bleek dat, wij kaartjes moesten kopen, bij de automaat . Ja, hoe werkt zo'n automaat, welke kaartje moeten wij nemen. Ik drukte senioren (want hier begint de senioren met 62 jaar) en dan op 2 stuks, wij dan $ 2,50 betalen. Wij waren net klaar of de trollie kwam er al aan. Stapten in en wij gingen naar San Diego. Het was wel een lange rip, om er naar toe gaan. Aangekomen gingen wij naar het oudste deel van San Diego. Hier begon Californië. Het een open lucht museum, hoe men toendertijd geleefd hadden. Ik heb foto van gemaakt, dan kunnen jullie het zien, want het na vertellen is moeilijker. Hier is geen toeristen informatie. In Santa Fe is er wel één. Wij zijn ook naar Santa Fe gegaan, voor informatie, of de Amtrack op zondag, vroeg vertrekt, en wat het gaat kosten als wij naar Los Angels gaan. Helaas, de toeristen informatie, was dicht. Er was geen tijden aangegeven, wanneer ze open zijn. Op de terug weg naar huis hadden wij goed, gelopen, dat duurde maar 37 minuten. De straat ging wel omhoog. Wij waren laat thuis, dus kookte Cora, een maaltijd soep, met ruim honderd gehaktballen. De rest is voor morgen, dan doen wij het in de macaronie . nu, plaats ik de foto's op de web.

IMG_0025IMG_0026IMG_0027

IMG_0028

Dit is de omgeving van het plaatsje, als wij heuvel op gaan. Het was zeer mistig, pas toen wij 's avonds er langs gingen was het helderder, maar wij waren te moe om nieuw foto's te maken.

Old Town

Niet veel om te schrijven kijk maar de foto's

IMG_0031 Dit is San Diego in het begin

IMG_0030 legendeIMG_0033 Cora hoort er..........niet bij, anders is zij te oudIMG_0034De huiskamerIMG_0018 IMG_0039

IMG_0032

IMG_0038de rechterde rechterIMG_0035 Cora kijkt gespannen,  omdat zij een lange trip maakt, naar Los AngelsIMG_0037pIMG_0038gIMG_0039IMG_0040gIMG_0040 jammer is niet thuis

IMG_0039g

18 mei 2012

Vandaag op zoek naar een postkantoor. Het was weer het zelfde liedje toen in Florida. Als wij naar recht moet ben ik geneigd om alvast voor te sorteren, maar dan moet je opletten dat je niet te vroeg gaat want soms is het een weg dat alleen voor rechts is. Ondanks mijn TomTom verdwaal ik toch. Want je moet tussen twee wegen zoek naar het postkantoor of een winkel. Als het ziet dan ben je te laat dan moet je om rijden of keren. Maar af fijn zo leerde ik de auto goed en misschien de wegen beter kennen. Wij hebben lekker rustig aangedaan wat gezond, niet dat wij bruiner zijn geworden, maar het is voor de vitamines. Afijn ik heb de site verbeter en vertaald. Cora heeft wat geknutseld. Dus een Lekker dag. Morgen gaan met de trollie weg, dat schrijf ik later wel waar wel.

19 mei 2012

Vandaag zijn wij met de trolly de omgeving gaan verkennen. Zo kwamen wij in Mexico terecht.

IMG_0043

Wij hadden onze paspoorten niet bij ons en wij hebben ook geen douane gezien.

IMG_0041 Dit is Mexico

Het was wel druk bij de grens met auto's

IMG_0046k overgang Grens

Toen wij de K-Markt uitkwamen stond er een grote limosine, zo te zien waren het rijke Mexicanen. Zo niet, dan is het wel een of andere filmster uit Mexico.(Ze zagen eruit als Mexicanen die in Californiė wonen) Ja, ik schrijf wel, dat wij in Mexico zijn geweest, maar dat was een grap. Wij zijn over een brug gelopen, waar na ca 500 meter de grens begon.

IMG_0044Dit is de kant van Mexic

IMG_0045 Dit is de kant van Califoriė

Daarna zijn we naar de Tourist-info gegaan voor folders en informatie. Thuis aangekomen ging Cora koken. De trollyrit duurde ruim anderhalf uur.(per rit, zowel de blauwe, de orange en groene lijn) We zijn vroeg naar bed gegaan.

IMG_0047  Trolly voorschrift in het Spaans

20 mei 2012

Vandaag zijn wij van plan, om met de auto langs de kust te gaan, naar Crystal Cathedral. Tijdens het schrijven van het van de trip, die wij gaan maken.zag ik, dat in Almere onweerde, dat is wel jammer, voor de gasten, die in ons huis logeren. Hier is het mooi weer met een temperatuur van 23 graden celsius. Bij het in stellen, van de tomtom, kregen wij het bericht of we langs, de carpool stook wilde rijden. Nee, zei ik. Tijdens het rijden, bij wij af en toe in laag hangende bewolking. het was hier erg druk op de weg, alleen moet je uit kijken dat je op de goede rijbaan blijft. Tijdens het rijden zei Cora: " gaan we wel goed"? Want wij zouden langs de kust rijden." "Dat weet niet". zei ik, want de tomtom gaf het aan. "Ja", zei Cora, "ik zie geen zee". Ik antwoorde: "misschien achter de bergjes. Opeens, zag ik wat water. Cora is dat de zee niet? Dat weet ik niet, omdat een klein stuk te zien was. Wij hebben onderweg wat uit gerust om wat te drinken.

IMG_0054IMG_0055 een prachtige auto

IMG_0061 Koffie maken

Aangekomen bij de Crystal Cathedral, heb ik wat foto gemaakt, wat een pracht is dat. Cora vroeg aan een suppost hoe laat de dienst beginnen. Hij zei:"elke zondag om 09.00 uur en om 11.00 uur in het engels en s'middags om 13.00 is het voor de spaanse mensen. Ik begon binnen te foto graveren, wat een pracht en wat een orgel. O ja, beneden konden als ik goed gehoord had 4000 mensen zitten en boven ook zo iets We gingen weg en wij bedankte de suppost. Hier zijn dan enkele foto's van binnen.

IMG_0069Dien tafel, Orgel en het koor

IMG_0070 Het orgel is in de vorm van een kroonen

Buiten gekomen, kwamen wij een andere man tegen, ik weet niet meer zijn naam. Hij vertelde, dat hij hier al 44 jaar werkte, als vrijwilliger. Ook vertelde hij dat hij mee gewerkt had aan de bouw. O ja, er zijn ook mooie beelden te zien, gebaseerd op de bijbel

IMG_0071IMG_0068IMG_0072IMG_0073IMG_0066IMG_0084IMG_0082IMG_0086IMG_0087IMG_0081

IMG_0091

Ik schrok, hoe hij vertelde, dat er een faillissement is ingedient. Ik kan niet alles onhouden, daarom heb ik deze link er bij genomen, daar is het precies verteld hoe het gegaan is.

IMG_0007gIMG_0097IMG_0124

IMG_0149

Cora, heeft op de terug weg,  deze foto's van de omgeving. gemaakt

21 mei 2012

Vandaag zijn wij naar het Colorado eiland gegaan. Dit eland, heeft een marine basis, als je rond vaart maakt dan kom je langs alle schepen. Maar deze trip vinden wij te duur. Wij zijn naar een hotel gelopen, dat is in opdracht van een suiker magnaat is gebouwd. Wij konden binnen in het hotel bezichtigen en dat hadden wij niet geweten. Het zou net zo mooi zijn als de buitenkant. Wij denken, dat als je hier boekt veel geld moet betalen, zo luxueus is het.

Sky line van San DiegoIMG_0007g De haven en de Sky lineIMG_0009k Het eiland ColoradoIMG_0013g IMG_0022g Hotel ColoradoIMG_0027gWij moesten over deze brug gaan , de mariene schepen moeten hier er onder doorgaanIMG_0034pwerkplaats Navie

Verder was het niet veel te beleven misschien hebben wij wat over het hoofd gezien. Er waren vele dingen te zien zijn. Afijn, wij hebben genoten van het uitzicht. Van hieruit zijn wij naar een park gegaan dat heel mooi is. Er waren vele dingen te zien. Goed ik heb ook vele foto gemaakt, om een goede indruk te geven.

22 mei 2012

Wij zouden naar seaworld gaan met de trolly, Aan gekomen bij het station kochten wij een kaartje in de automaat, deze kon 20 dollar aan nemen, dus drukte ik op de toetsen. Alles was goed in gevuld, 20 dollar in gedaan, maar we kregen het terug. dit deden 3 keer. Dan maar een one way kaartje en in Old Town een kaartje kopen in de bus. Hier konden wij ook niet betalen met 20 dollar, ik weet niet waarom want het kaartje kost 10 dollar met z'n tweeën. Dus terug om ergens te wisselen onder tussen is de bus vertrokken en die gaat om het half uur. Cora zei: "Laten wij dan hier blijven, dan kunnen wij het tweede deel van het park bekijken , dat wij op de eerste dag niet konden zien. Oke, eerst wat eten, wij vroegen, waar wij konden eten. Bij een hamburger restaurant konden wij eten. Cora moest post zegels hebben, dus een kaarten kopen met postzegels, maar helaas geen postzegels voor europa. Dus vragen wij waar een postkantoor te vinden is. Aangekomen bij het postkantoor was er ook geen postzegels voor Europa. Wij raken met verkoper aan de praat, hij vertelde, dat net als bij ons, dat de postkantoren dicht gaan. UPS samen met FEX. Beide nemen het gedeeltelijk over, maar zij zijn duurder, met de service, ook heb je geen garantie dat het optijd aankomt. Oke, laten wij jullie, niet op zadelen, met ons problemen. Wij gaan het park toe. Ik doe net als de eeste keer, toen wij daar waren.

Foto,s zeggen meer dan woorden.

open

en de gasten

IMG_0181

staat het mij

IMG_0182

laat de vijand maar komen

IMG_0183

23 mei 2012

Vandaag heb ik het verhaal van gisteren afgemaakt, met de foto's. Daarna heb ik de stofzuiger genomen om te zuigen, in de eerste instantie deed het niet aan. Ja zeggen jullie dan moet je de stekker in het steken, nou, dat heb ik wel gedaan. Nou, ik zal jullie vertellen, waarom het niet deed, omdat het niet onder stroom is. Na het zuigen, zijn wij vertrokken naar Las Vegas. In de auto ging er een lampje branden, dat met de lichten te maken had. Wij zijn 100 km van huis verwijderd, toen wij naar de garage gingen, om het na te laten kijken. Wij kwamen niet bij een Lexus dialer, maar een andere dealer. Hij vroeg er 100 dollar voor om na te kijken, Nou, zeiden wij, dan nemen wij de risico wel, als het alleen de lichten waren. Wij zouden 's avonds toch niet rijden.

Cora, heeft wat foto's genomen, van omgeving, waar wij rijden. Ik geloof, dat wij ca. 200 kilometer van huis waren, dat hier de desert begon. In de desert, stopte ik op een plaats, dat alleen voor spoed gevallen was. Wij hadden dorst, en onze drinken, is in de kofferbak. Toen ik de kofferbak dicht maakte, ik zag, dat een klepje open was, Ik maakte het dicht, totdat ik een klik hoorde. Starte de motor en het lamp was uit. Wij hebben, een paar keer, verkeerd gereden, dat komt door de werkzaamheden. De tomtom gaf aan, dat ik rechtsaf moest maar dat kan niet. Toch zijn wij er gekomen. Wij hebben ons in gecheckt. Wij brachten onze koffers naar de kamer .

Cora maakte wat craekers en deed afwas, en zij ging naar bed. Ik ben bezich met het verkleinen van de foto's. 's Avonds gingen wij Las Vegas bezichtigen. Mensen jong en oud deelden folders, wij dachten dat het kortings bonnen waren. Helaas het waren bonnen voor een peepshow. Wij weigerde het. Ik heb foto's gemaakt van sommige personen, alleen sommige vroegen er geld voor. Wel, ik maakte foto's van de personen. De Japanners maakte ook foto's van hun, en die gaven hun wel geld. Ik hoop dat de foto's gelukt zijn.

IMG_0387 IMG_0355IMG_0370IMG_0364IMG_0354IMG_0352IMG_0349IMG_0340IMG_0297kIMG_0312IMG_0321IMG_0323IMG_0311IMG_0318IMG_0326IMG_0331IMG_0334IMG_0343IMG_0356IMG_0362

IMG_0373

24 mei 2012

We zouden vandaag naar de dam gaan, maar dat werd geannuleerd. Ik was de boosdoener, Nou ja, ik eigenlijk niet, maar mijn stomme bril. Ik was mijn bril aan het schoon maken, toen brak mijn brille pootje af.

Dus de naar brillen sevice toe, maar waar is het, dus eerst vragen bij de receptie. De baliemedewerker, wist niet waar het was, we moesten vragen bij de Congerge. Zij wist het, maar stuurde ons naar de verkeerde mall.

Wij vragen aan mensen, die in de buurt waren, waar de brille sevice was. Iemand wist niet precies waar het was.

Zij zeiden wel, dat het de buurt van de Macy's was. Aangekomen bij Macy's, vroegen wij weer, en ja hoor een medewerker van Macy's bracht ons er naar toe. Daar aangekomen werden wij door een leuke jongedame geholpen. Zij liet ons eerst, een nieuwe bril uitzoeken. Want deze bril, wat ik nu heb, hadden zij niet meer. vanwege de vele klachten. Met haar bril was het ook gebeurd, binnen een half jaar, en mij na een jaar.

Wij zochten een nieuwe bril, Cora had er een in de handen, vroeg of ik dat op wilde zetten. de bril staat mij niet, zij de verkoopster, zij pakte één bril die staat mij veel beter. De brille steuntjes werd verwisseld. Na een kwartier was ze klaar. Daarna, zijn wij op zoek gegaan, waar wij konden drinken, maar onder weg zagen wij Jacky Candle en wij gingen naar binnen. Wij kochten een geurtje voor de car.

Daarna, kwamen wij in een eethoek, waar diverse eten werd geserveerd. Ik nam bami, Cora nam nasi, daarbij een flesje water. Wij gaan inkopen doen, en gaan met de bus, naar het hotel, want heen hebben wij 6 kilometer gelopen. Dat viel ons zwaar. Want de congerge zei: "om te lopen was het ca.1 mijl". Cora heeft door het lange lopen, een blaar op gelopen. Straks gaan wij naar een rokers zaal in om te gokken.

Wij hopen dat wij met ca. 3 miljoen dollar naar huis te gaan. Duim maar voor ons. Wij kwamen net terug het is nu 19.15 uur, jammer we hebben verloren. Maar met een gratis game wonnen wij 15 dollar en de andere gratis game verloren wij. Ach, we hebben lol gehad. Nu gaan wij eerst eten, en dan de stad weer in. om foto's te maken wat gisteren niet lukte. Wij ging om 20.00 uur ging wij naar de stad. Het was redelijke tijd, om foto's te maken

IMG_0331IMG_0006IMG_0013IMG_0015IMG_0009IMG_0334IMG_0139IMG_0055IMG_0058IMG_0017IMG_0054IMG_0136IMG_0140IMG_0141IMG_0167

IMG_0187

26 mei 2012

Het is jammer dat het is afgelopen, want Las Vegas is een mooi en levendige stad. Nu we vertrekken weer naar El Cajon. We hebben eerst getankt, alleen ging het verkeerd. We hebben nl. dubbel betaald en één nota gekregen. Zo, we gaan weer door de desert. Alleen was het iets drukker, dan toen wij heen gingen.

Cora heeft ook net als de heen weg ook foto's gemaakt. Ik zal, alleen de mooiste foto's plaatsen. Nu ik heb niets veel van te vertellen. Bekijk de foto's maar. Na een lang rit zijn we veilig thuis gekomen. Alleen onder weg was het in de bergen, flink bewolkt en misschien zware regen.

IMG_033k1IMG_0226IMG_0268IMG_0298IMG_0339IMG_0333kIMG_0348IMG_0357IMG_0240IMG_0227IMG_0225

IMG_0233

26 MEI 2015

Wij wilden kaartjes kopen in de automaat, dat volgens de automaat, kon je met 20 dollar betalen. Dus wij pakten 20 dollar, maar het deed niets. Het kwam steeds terug. Dit was eerder gebeurd, maar daar stond op, dat alleen 5 dollar betalen kon. Uit armoe kochten wij een enkeltje, met de gedachten, dat wij in Old Town, bij de bus konden kopen. Goed we stapten de bus in en wilden een kaartje kopen en dat kostte 10 dollar, de chauffeur zei:," dat alleen met gepast geld moesten betalen". Wat is er moeilijk aan om 10 dollar terug te geven. Goed met onverrichte zaken, zijn we naar Old Town gegeaan en nu de ander gedeelte. Wij hebben hier ook naar een postkantoor gevraagd en was heel makelijk te vinden. Wij wilden postzegels kopen, maar ook hier hadden zij het niet, de zegels voor Europa. Zelf niet bij ander kantoren. Helaas hier geen foto's gemaakt.

27 mei 2015

Vandaag zijn wij naar de Zoo gegaan. Dit de grootste ter wereld met over de 4000 dieren. Het is heel groot, je kan lopend het helemaal niet kan doen. Daarom, had je bussen die rond rijden. De chauffeur vertellen wat er te vinden is. Wij zijn in de kabelbaan geweest, alleen is het koud boven en veel wind. Wij waren blij dat wij beneden waren aan gekomen, want, het is dan lekker warmer dan boven. Wij stappen alleen in de verkeerde bus in, het was namelijk de expres bus. Wij zijn niet lang gebleven, want wij werden moe, en het was erg warm, en ook zeer druk, want de Amerkianen hadden een long weekend vrij, vanwegen impendance day. Zo ik heb wel een paar foto's gemaakt. Het is een mooie dag geweest.

IMG_0381Wat een leuke vent IMG_0382Dit is mijn grote broerIMG_0386pas op, een slang, hij is bijna niet te zienIMG_0398waar bijft ons etenIMG_0399knap van mij, om z'n leeuw te temmenIMG_0400wat vind je van mijn poesje hij houd niet van andereIMG_0402k heb witte duivenIMG_0404deze volgetjes zaten ook in de tuinIMG_0422pas op! watIMG_0426au! au! ik ben gebeten bel de dokterIMG_0433IMG_0430kIMG_0436IMG_0430k

IMG_0442ongegeneerd zonnen

28 mei 2012

Wij zijn, met Laurnce, naar het strand geweest. Hij heeft ons met de auto gebracht. Het duurde, toch nog half uurtje. Want, als wij met, het openbaarvervoer gingen, dan waren wij, ander half uur onder weg. Laurnce heeft alle mooie plekken laten zien aan ons. Hij is niet lang bij ons geweest , want hij moest met een paar vrienden uit eten. Hij vertelde ons, dat hij, bij een computer bedrijf, die, wereld wijd werkt . Hij was nog jong (26 jaar) en ook een goede surfer. Hij vertelde ons, dat hij naar Hawaii wilde, om te surven en te werken.

Dit is het strand van La Jolla

IMG_0447IMG_0448IMG_0449IMG_0450IMG_0452IMG_0456IMG_0457IMG_0458IMG_0459IMG_0461IMG_0462IMG_0463IMG_0465IMG_0467IMG_0468IMG_0475IMG_0476IMG_0469IMG_0473

Om twee uur zijn wij op afgehaald door Laurnce en wij zijn naar Amerikaanse vliegdekschip gegaan, die als museum diende. De slaapvertrekken, van de soldaten en de oficieren waren zeer klein, behalve de hogere officieren, hadden een kamer alleen. Het is heel intersant hoe de vliegtuigen op stijgen en landen op een kein stukje. Bij het op stijgen worden zij de lucht in geschoten met katapult. Land worden zij door een lier tegen gehouden. Sommige piloten hebben in de WWII nog gevolgen met de toeslen die op de foto's staan. Er zijn ook helicopter piloten die de Apollo's binnen haalde uit de zee waar ze landen. Alleen Appollo 9 niet die werd door een Helicopter op gehaald. Zo ik weet niets meer te vertellen. Kijk mmar naar de foto's.

het beroemste vliegdekschip uit WWII

IMG_0478kIMG_0479IMG_0480pIMG_0481IMG_0482IMG_0483 het winkeltjeIMG_0484IMG_0485zo slapen zeIMG_0486 dit zijn de hun benodigenIMG_0487IMG_0488IMG_0489IMG_0491 kamer van de officierenIMG_0492  de bad kamerIMG_0493instrutie, jammer van de licht vlekIMG_0494IMG_0495oud (WWII) en nieuw (heden)IMG_0497kIMG_0498kIMG_0499IMG_0501IMG_0503de brieving voor het gevechtIMG_0504IMG_0505IMG_0506IMG_0507IMG_0508IMG_0509IMG_0510IMG_0511IMG_0512IMG_0513

IMG_0447k

IMG_0515een straalmotorIMG_0516IMG_0517afscheid doet pijnIMG_0519IMG_0520IMG_0522IMG_0523IMG_0524IMG_0525

IMG_0526hier werden de Appollo"s gehaald, behalve de negen

IMG_0527IMG_0528IMG_0530k

29 mei 2015

Wij waren vroeg opgestaan, want wij werden om 5.30 uur afgehaald, door een taxi. Bij het bestellen van de taxi moesten wij eerste instantie, 55 dollar betalen. Maar in de papieren van de Brooks stond, dat wij voor 40 dollar klaar waren. daardoor kregen wij korting, maar als wij met een visa betaalde, moesten wij 5 dollar extra betalen. Op het vliegveld zei de chauffeur dat wij de laatste deur moesten zijn. Oke, wij checken in. Dan door de Doaune. Cora ging kijken, of er een cocos drank te koop was. Dan gingen wij naar de gate. Aan boord waren ook een gehandicapten vollybal ploeg. Deze ploeg hadden geen armen, handen of benen. Ik heb onderweg, een paar foto's gemaakt. Wij zijn vroeger geland dan gepland.

Is dit een maanlandschap?................ Nee het is de dessert bij Houston.

IMG_0531IMG_0532IMG_0533IMG_0534IMG_0535IMG_0536IMG_0537IMG_0538IMG_0539IMG_0540IMG_0541IMG_0542IMG_0543 Is een sneeuwpop of .....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl