Dubai: 27-01-2013 tot 10-02-2012
11 februari 2025 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten
Ronddwalen
Vandaag hebben wij de verhaaltjes afgemaakt en de foto's verkleind. Verder hebben wij in de omgeving gewandeld op zoek naar een ander metro-station Maar die konden wij niet bereiken omdat de prachtige aangelegde stoep plotseling ophield Ik heb wat foto's gemaakt van de omgeving. Wij hadden dat eerder moeten doen want wij gaan de laatste week in. Wij zouden naar een Chinees gaan in het Safa Center maar na vele vragen kwamen wij er aan. Goed zoeken in het center maar we konden het niet vinden, het bleek een afhaal Chinees te zijn. Dus maar bij naar een ander restaurant gegaan, Shakespeare. Wij hebben daar lekker gegeten. Gegrilde kip met champignonsaus. Daar was gezellig huiselijk.
Aan komst in Dubai
Wij zijn met een kleine vertaging vertrokken omdat er ijsafzettig was op het toestel. Dus eerst naar een speciaal platvorm voor de-icing (ijsvrijmaken.) WIj vlogen over Duitsland Turkijë, Oman, ect. naar Dubai. Onderweg was niet veel te zien vanwege de dikke bewolkig. Maar hoe dichterbij wij kwamen hoe meer opklaringen. Uit het vliegtuig zagen wij vele platformen. Sommige lieten een spoor van olie in de zee achter. Je kon echt zien dat Dubai in de woestijn gebouwd is want we vlogen eerst over een heel, stuk woestijn voordat we landen. Je kon Dubai goed zien liggen doordat het gemarkeerd werd door de hoge gebouwen. Toen we geland waren zeidden ze dat het lang kon duren voor datje door de douane. Wij hadden geluk dat we bij de douane meteen aan de buurt waren om dat een andere poort werd geopend. Er waren nog vijf wachtenden voor ons in plaats van grote rijen. Gelukkig waren onze paspoorten nieuw we moesten alleen voor een camara staan of het over een komt met de foto op het paspoort. Het rare hier, we moesten onze handbagage door de scanner halen normaal is dat als je incheckt. Een beveiliger vroeg of het medicijnen waren in de tas, zo ja en waarvoor het diende. Ik zei voorde astma en copd, oke het is goed, loop maar door. Om de koffers te pakken en door de douane te gaan moest je een heel eind lopen, niet alleen dat, maar ook voor de taxi Zo, wij zijn in het huis van Hans en Miranda. Het is een leuk huisje maar oud. Ze hebben ook en ama huis, maar die wordt niet gebruikt. Zo het is nu 21.40 uur, wij zijn moe van een te korte slaap in het hotel, nu tot morgen.
#####
Dubai verkennen
Wij zijn laat weggegaan, om dat Miranda eerst wat opruimde en wij onze eigen dingen deden, zoals de foto's verkleind voor het web, anders zijn die te groot, dan moet iedereen gaan scrollen en heb ik plaatsgebrek op het web. Wij hebben met Miranda eerst koffie en een gebakje genomen bij het Shakespeare Restaurant. Daarna hebben wij boodschappen gedaan. Thuis heerlijk gegeten. Wij zijn te voet naar de metro gelopen dat was ongeveer 5 kilometer. Dat was wel te doen, maar hier en daar waren er geen voetpaden alleen zand, omdat zij niet op voetgangers rekenen. Onder het lopen heb ik foto's genomen van de skyline en wat gebouwen. Zo hebben wij ook foto's genomen vanuit het metrostation,richting de Marina Mall
Aangekomen bij Dubai Marina vroegen wij aan mensen waar de Mall was, de ene zei rechts en door lopen en de ander weer terug en oversteken en eindelijk waren er een man en een vrouw uit de Philippijnen, die lieten ons zien waar het ongeveer was. Het was wel weer 2 kilometer lopen door het zand en normale stoepen. Aangekomen was alles op zijn Amerikaans opgezet. Wij zijn met de taxi naar huis gegaan hij wilde ons tot de poort brengen en toen zei Cora, we lopen wel verder. Tijdens de rit belde Miranda waar wij bleven en ik vertelde dat wij in de taxi waren en hij niet verder wou gaan dan de poort, omdat hij niet wist waar villa 141 was. Ik moest de telefoon aan de chaufeur geven en zij maakte hem goed duidelijk hoe hij moest rijden en toen bracht hij ons tot het huis
#####
Winkelen in Dubai
Wij zijn laat opgestaan en ik heb de foto's verkleind. Daarna wat gegeten en op stap naar de diverse Malls Verder hebben wij niet veel gedaan. Ik heb alleen foto's genomen van de omgeving en de de Malls.
skiline
dit id eerste Mall bij een haven waar je boots kan huren
De tweede mall
######
Eerste deel hop om hop off
Wij maakten een trip met de hop on hop off door Dubai . en s'avonds uit eten bij een zeer duur hotel en restaurant.

de auto van Cora
deze is van MIj
Aquarium in de Mall
#####
de tweede deel van hop on en hop off
Wij het heel leuk gehad en we ontmoeten een Duits paar. Onderweg heb ik foto's gemaakt, maar helaas heb ik het per ongeluk gewist. Ik zal vragen aan het stel, of zij, de foto's die gemaakt zijn, naar ons te sturen. dus jammer. Hier heb ik alvast twee foto's, ik hoop dat de rest ook komt.
######
Dubai anders gezien
Vandaag gaan Cora en Miranda naar de pedicure en manicure-salon. Voordat zij gingen hebben wij eerst koffie gedronken. Daarna zijn zij naar de pedicure gegaan en ik ging buiten over de promenade lopen. Ik heb dus vele foto's gemaakt, van de andere kant van Dubai. Ik loop hier in een bouwput, vanaf deze kant zie je het beter zien dat ze aan het bouwen zijn. Vanaf de weg een stuk minder. Ach, kijk maar naar de foto's. s'Middags zijn wij met zijn allen naar een andere mall gegaan. Deze Mall laat verschillende delen van de wereld zien, zoals Turkijë, Andalusië enz. Ach, kijk hier ook maar naar de foto's.
######
Het licht show van Dubai
De Licht- en Watershow, dit is de grootste ter Wereld. Er is elke dag wel een show maar dit is een speciale show. Vanwege de afsluiting van het winkel festival. Ach kijk maar naar de foto's want ik kan het niet meer na vertellen.
------------------
Ronddwalen in oud Dubai
Wij zijn naar oud Dubai geweest, om een leuke verrassingen te kopen voor de dames. Het was wel moeilijk, maar wij vonden wel wat leuke dingen, maar de vraag is nu, vinden de dames het ook leuk. Wij hopen het wel. De verkopers lokten ons hun winkeltjes binnen en elke kezei Cora, we zoeken naar bijzondere dingen voor de dames. Wij zijn ook in een park geweest dat eigenlijk meer voor de kinderen . Je had een springkussen, glijbaan en vele ander dingen. Voor de ouderen is het prima om te wandelen, picknicken en barbecueën. O ja, je had ook een kabelbaan dat je van de ene park naar de andere park bracht. Het park was zo groot dat wij moesten vragen naar de gate 2 want wij moesten naar de metro en die hebben wij niet gevonden. Bij de hoofd ingang hebben wij de bus genomen naar de metro en met de metro naar Emirates mall. In deze mall hebben wij een leuke tablet gezien voor nog geen € 200,--. Zo nu naar huis om te eten.
---------------
Ronddwalen in de Souk Madimat
Vandaag zijn wij de naar Souk Madinat gegaan, daar zijn leuke kleine winkeltjes. Ook een hele mooie omgeving. Nu, ik weet niet veel te vertellen, kijkt u maar naar de foto's. Zo ik heb de foto's van dag 6 geplaatst
------------------
Ronddwalen in de Batutta Mall
Vandaag zijn wij de naar gegaan, daar zijn leuke kleine winkeltjes. Daar wou Cora nogmaals heen. Nu, ik weet niet veel te vertellen, kijkt u maar naar de foto's.
--------------------
Marriott hotel
Gisteren hebben wij eerst wat boodschappen gedaan en koffie met gebak genomen. Cora heeft voor Miranda Hongaarse macaronie gemaakt. Er bleef veel over, dat eten we morgenmiddag voor wij vertrekken. Verder wat gewandeld en verder niets gedaan omdat het toch laatste dag is hier, want morgen vertrekken wij. Als verassing gingen wij naar het Marriott Hotel om op de 52e verdieping de ondergaande zon en het Palm-eiland te fotograferen. Alleen was het te mistig om de contouren goed te zien. Ik heb er wel wat foto's van gemaakt. Dan krijgt men een indruk hoe het is. We zijn vroeg naar bed gegaan het was dan 21:30 uur. Alleen is het jammer dat we morgen weer naar huis toe moeten, maar het is wel goed geweest. Dubai heb je in een week wel gezien.
Jammer dat het mistig was
_____________
Thuis komst
Wij zijn door Miranda naar het vliegveld gebracht. Hier gaat het anders dan bij ons. Normaal gaan we inchecken en dat is hier ook, maar dan ga je eerst naar de veiligheiddienst, waar je koffers worden gecontroleerd, dan ga je naar de douane waar de koffers weer gecontroleerd worden. Weer langs de douane waar je paspoort wordt bekeken. Daarna moesten we naar Gate C12 maar ik had in mijn gedachten dat het Gate C15 was, totdat Cora zei, zitten we hier wel goed. Voor de zekerheid keken wij de boarding-pas en daar stond C12. Dus naar C12 en dat was niet ver lopen. Aangekomen hoefden wij niet lang te wachten, om de eigenlijk incheck te doen. Niet lang daarna mochten wij aan boord gaan. Wij vertrokken 40 minuten later. Na een goede vlucht kwamen wij aan in Instanbul aan waar er bijgetankt werd, want in Dubai mocht niet vol getankt worden. In Instanbul zou het tanken 40 minuten duren maar het was korter dan verwacht. Desondanks zijn wij op tijd geland op Schiphol. Het ging bij de paspoort kontrole voorspoedig. Ook bij de uitgang. Eerst koffie gedronken want we waren te vroeg voor de trein Na een voor spoedige trein reis gingen wij naar OV-taxi die ons naar huis bracht en om 01.40 waren wij binnen .








































