Duitsland 2e keer 22 aug 2009

18 juli 2023 - Aken, Duitsland

Duitsland deel 2

Wij zijn, voor de twee de keer, gegaan naar het Hoog Eifelgebied, omdat vorige keer te kort was.
Wij zijn zaterdag 22 augustus vertrokken. Het ging goed, totdat we erachter kwamen, dat we in Simmerath op het
adres Wiesenstrasse 2 aankwamen, dit was niet het goede ades. We veranderde de route met de juiste postcode en
straat. We moesten, niet op het adres Wiesenstrasse zijn, maar op het adres Wiesentalstrasse zijn.
We waren na een klein kwartier op  adres.
De koffers uit de auto, eerst gaan wij eten en dan naar de Lidl. Onderweg, vroegen wij, hoe wij rijden konden de naar de Lidl .
Helaas, het  ging verkeerd, want ik nam de verkeerde afslag.  Dan  maar weer vragen.
Wij waren achteraf niet veel uit de koers. Gelukkig, hadden we de TomTom bij ons.  Zo,  dan hoeven we niet meer te vragen,
hoe wij moesten rijden naar het hotel.

uitzicht1uitzicht2uitzicht3viollistCora vond de violist zo eenzaam

23 augustus.
Na het eten, zijn we naar het meer gegaan en daar hebben we de boot genomen, voor vaart van vier uur.
In Rurberg moesten wij een andere boot nemen, om te varen naar Schwammenauel .
Aangekomen in Rutberg, moesten wij over een dam wandelen, voor de  boot naar Schwammenauel te gaan..
Deze 2e boot, was wel een stuk groter dan de eerste.
Op dit schip konden 400 mensen aan boord, en deze heeft maar  een diepgang van 85 cm. Het schip heeft een platte bodem.
We varen door het prachtige gebied van het Nationale Eifelpark.
Het was zeer mooi weer en het waaide wat  dus ook prachtig zeilweer en het was dan ook zeer druk op het water.
Sommige schepen gingen bijna overstag, spannend om te zien! Wat is de omgeving hier mooi.
Na een uurtje  gingen we weer aan wal. Hier nemen wij een treintje  om te genieten van de omgeving te zien en ook naar Heimbach.
Aangekomen, in  Heimbach zijn we uitgestapt, om door het stadje te lopen, helaas er was niet zo veel te zien, alleen het mooie natuur.
Helaas, Cora kon niet om veel lopen, daardoor hebben we veel gemist van de het prachtige natuur.
Wij hebben toch een Kwartier door de natuur gelopen, toen plotseling  het alarm af af ging, wat een hels lawaai.
We keken elkaar aan en vroegen af wat er loos was. Want als het alarm af gaat, moet je naar binnen en ramen en deuren sluiten.
Ja dit we wel bij ons.
Dus vroegen we aan een winkelier  wat is hier aan de hand.
Hij gaf aan ons het antwoord dat er een brand of ongeval moest zijn.
Een enkele  minuten later kwamen, de brandweerwagen en daar achter de materiaalwagen .
Vijf minuten later, een ambulance langs, met loeiende sirenes
Om 15.45 uur, gaan we  terug varen naar Einruhr.
Aangekomen, gingen we nog even de Trödelmarkt op, ander woord voor antiekmarkt.
We zagen nog oude delfts blauwe borden. Ik schatte deze borden ca. 30 jaar oud.
Er was ook nog een heleboel troep te koop, voor veel geld, maar toch wel leuk om even te zien, en het weer is prachtig.
Het heerlijk om even buiten te zijn, rond 18.00 uur weer richting huis om te koken.

Boot tochtboot2boot3boot5

Schwammenauel

gemaalgemaal

Dit gemaal is pas gerenoveert. Het stamt uit de 18 eeuw translation: This station is recently renovated. It dates from the 18 century

panorama panoramamooigzeilg Zeilen

24 augustus
We zijn naar Monschau gereden. Het was een slinger weg er naar toe. Het is een leuke klein stadje tussen de bergen.
Aangekomen in Monschau stonden overal borden waar je kon parkeren, toch konden wij niet het vinden.
Gelukkig zagen wij, een parkeerplaats waar tien auto's op konden. Ok. dan maar,  hier parkeren, langs de autoweg.
Na het parkeren zagen wij, een stel, Nederlanders, die stonden met elkaar te praten. Zij zagen ons te stuntelen,
hoe wij naar het stadje moesten gaan. Zij vroegen ons waar we naar toe moeten gaan, wij zeiden, hoe het stadje binnenen moet komen.
Zij zeiden, wij gaan ook  er naar,  zo  brachten ons naar het stadje.
Het is wel een leuk stadje, zeker van bovenaf gezien. Dat in het dal was verscholen.
Het was steil naar beneden, eerst gedeelte was het glad, waar je zo naar beneden kon glijden en een gedeelte met vier trappen
die af moesten. voordat we in het stadje waren. In het stadje  aangekomen, kon je een glasblazerij en een brouwerij,
die men kan bezoeken. de gebouwen waren ook mooi. Sommige kon je bezichtingen.
Leuke kerkjes en kappeletjes, natuurlijk ook leuke winkeltjes. Er stroomt ook een mooi riviertje door het dorpje.
Ik vraag me af hoe het in de winter gaat, als het sneeuwt, maar dat, zal wel nog geen gevaar lopen.
Maar dan als de lente komt en het sneeuw gaat smelten. Het gevaar van Lawins? Nou ze hebben wat wallen gebouwd.
Monschau was een soort vesting, dat bewijst de restanten van een burcht.

monschau Monschaurivier1kdorpmonschau dorpburgmonschau in klein een burcht

25 augustus.
De dag begon met een donderbui, het begon om 06.00 uur en duurde tot 10.00 uur. Het bliksemde zo erg dat, de TV tot twee keer toe uitviel.
Na de donderbui en regen zijn we naar twee verschillende steden gegaan. Het waren geen grote steden. We waren er ook zo weer uit.
Door die steden stroomt een rivier met de naam Olef.
Ik zei dan Olijfje, van Poppeye de Sailorman. Het waren wel leuke steden.
De ene was hoog in de bergen en de andere, u raad het al, in een dal. We waren niet lang gebleven want het werd al laat.
Op de terugweg, kregen we een wolkbreuk, we zagen de weg niet meer, zo hard regende het,
de ruitenwissers had ik hoog staan en ondanks dat hadden ze het moeilijk om bij te houden. We dronken wat en kleedde ons om.
Na om kleden, zijn we naar een retaurant gegaan. Wij Bestelden zeetong dat zag lekker uit.
We kregen onze zeetong en begon te eten. Helaas, het smaakte niet naar vis, zo te zien was het nog rauw!
We huiverden, we hadden alleen de friet en salade op gegeten.  Na een klacht in gediend te hebben,  betaalden wij alleen het drinken.
De volgende dag maakten wij een plan, om door het stadje Simmerrath,  en  het stadje Roetgen te rijden om  naar Aken te gaan.

uitzichtnaeenregenbui Schleiden foto'sschleiden

26 augustus
Volgens plan zijn wij gereden, door het stadje Roetgen, en  het stadje Simmerrath.
We hebben onze auto in Simmerrath gelaten en verder met de bus.
Simmerrath, en  Roetgen, waren niet  op toeristen gesteld. Aken  wel en  het is een mooie stad.
We zijn meer naar Aken geweest, maar dan alleen voor het winkelen, maar nu gaan we door de oude binnenstad lopen.
We zaggen meer dingen die we nooit eerder zagen.
Als wij eerder geweten hadden dat wij met een gids konden krijgen die ons door de stad begeleidde, deden wij het,
want we willen meer weten over Aken.
Aken foto's

domaken Domkunstaken artkunstaken1 art

stadhuis3

Deze foto's zijn van de achterkant en de voorkant van het stadhuis in Aken

27 augustus
Wij hadden wat gereden in de omgeving, het is zeer mooi hier, stopten op verschillende uitkijkposten, verder hebben wij wat gerust.
Wat het weer betreft, is het ca. 22 graden en wat lichte bewolking. Helaas, lukte het Cora niet om in de omgeving te wandelen.

28 augustus
Vandaag de laatste dag van onze vakantie.
Vanmorgen, eerst naar Bad Münstereifel gereden. Een leuk plaatsje om even te vertoeven.
Helaas het zonnetje ons vaak in de steek. Hoewel, toen we koffie gingen drinken bij Cafe am Salzmarkt,
was daar een lief meisje die ons hielp, zij was op dat moment ons zonnetje.
Wij konden het niet nalaten daar terug te komen voor de lunch.
Daarna zijn we naar Düren gereden, een leuke winkel stad, maar verder weinig te beleven.
Maar hoe dan ook, het is mateloos genieten van het prachtige natuur hier elke dag!
Teruggekomen, in Einruhr wilden we toch nog een hapje gaan eten, even rond kijken waar we zouden gaan zitten.
Een riesensnitzel voor € 7,50, wat wil je nog meer! Wij naar binnen, het stonk naar rook! Dat kan toch niet meer in deze tijd!
(was toch verboden?)
Wij vroegen om een zoete witte wijn. Dat hebben we niet meer, er was nog wel chardonay, dit is wel een groot verschil van de wijn,
uiteindelijk met hulp van een collega vonden ze de zoete wijn.
Wij bestelden  een chamignonroomsnitzel, kon gemaakt worden zei ze, ze kwam even later terug, met  vermelding,
dat er alleen nog een ordinaire snitzel had. Bij ons, was de maat vol en zeiden tegen haar dat we morgen wel terug zouden komen.
Wij naar Cafe Bistro zur Post, daar hadden we meer geluk, de bediening was goed. Eerlijk gezegd hebben we hier in Einruhr,
niet echt fantastisch kunnen eten.
Bad Münstereifel foto's

bad2schoolbad schoolrivierbadcowi wat schattigstadsmuurcora de nieuwe vriend van Cora