dagje uit Duitsland 8 mei 2009

18 juli 2023

Duitsland vakantie

We gaan nu voor een paar dagen naar Duitsland. De reden hiervoor is dat we een andere auto gekocht hebben. We hopen dat de auto het goed doet, want de vorige auto ging vlak voor Frankfurt stuk, een flinke schade door een koppakking. Sinds die tijd was het niet goed hij hield in bij 100 km/h. Dit was het begin van een reeks onkosten .
Dus we zeiden tegen elkaar, we kopen een andere auto als we genoeg geld hebben. Cora ging neuzen op de website. Zo hebben we deze auto gevonden. (Suzuki Ignis) We hebben geluk gehad bij het inruilen van de oude auto. Het is de moeite waard om op de internet te kijken waar goede gebruikte auto's zijn voor een redelijke prijs. Nu we een nieuwe auto hebben gekocht kunnen we geen grote reis boeken, dat vinden we jammer. Zo, genoeg er over.
Ik heb van het bedrijf waar ik werkte een hotelbon gehad, dit in verband met mijn 65 jarige leeftijd. Zo hebben we een klein reisje naar Duitsland geboekt. Daar schrijven we later verder over.
Op 17 mei 2009 zijn we vertrokken naar Duitsland,het was wel rot weer toen we vertokken, het regende helaas. Onderweg zagen we een flink ongeval. Twee auto's helemaal totall loss. Èèn van wagens verloor zijn wiel, het lag 2 meter verderop. We reden verder en het regende nog steeds, even een rust pauze om te eten. We kwamen in de beurt van Koblenz, de regen stopte en de tomtom stopte er ook m

ee. Ik startte hem opnieuw. Het duurde niet lang voordat hij weer uitviel, dat kwam omdat de batterij leeg was. We vroegen ons af waarom hij leeg was we hadden hem toch aangesloten op de accu. We keken nog of alle zekeringen goed waren, die waren o.k. Dus maar het servicenummer van Suzuki bellen en vragen wat er aan de hand kon zijn. Aangezien er niets met de motor was, werd ons gezegd, de volgende dag, even bij een garage langs te gaan. Ik zag de bui al hangen, denkende aan de Opel, die ook op de zelfde hoogte ook pech kreeg. Goed, we hadden geen kaart bij ons om door rijden. We ging even wat eten, ondertussen dacht hoe ik het oplossen kan Okè, de oplossing was heel eenvoudig. Ik had mijn laptop mee en sloten de tomtom er op aan en zo konden we weer verder rijden met navigatie. Aangekomen bij het hotel, vroegen we waar een Suzuki garage kan vinden. Ze zeiden, dat er geen in de buurt was, maar wel een andere garage op 50 meter afstand. We dachten er nog aan de Adac te bellen, maar omdat het waarschijnlijk om iets kleins zou gaan, zijn we toch maar naar de garage op loopafstand gegaan. We gingen eerst naar het dorpje om wat te eten, we liepen er naar toe omdat het maar een kwartier lopen zou zijn. Het bleek geen kwartier maar een half uur. Het dorpje was wel mooi maar. er was niet veel te zien. dus weer naar het hotel.
Op 18 mei zijn we naar de garage gegaan, om te laten nakijken en eventueel maken. Aan de zekeringen lag het niet zei de garage want die waren allen nog heel. De monteur ging verder zoeken wat het was, onder tussen maakte ik al zorgen over de kosten. De monteur vond het euvel, hij zei, dat de kabel naar de aanstekeraansluiting was gebroken. Wat een opluchting, want ik dacht, dat het in de pap

ieren zou lopen. Toen het gemaakt was, kostte het maar € 10.-- en we hadden weer stroom. Na deze reparatie, ging we met de trein naar Bonn,het is een leuke historische stad. We zijn ook naar het Beethovenhuis gegaan, daar waar hij geboren was. Jammer dat wij geen foto's mochten maken,het is een mooi huisje,de plafonds zijn wel laag. Bonn heeft vele historische gebouwen, daarna zijn we terug gegaan met de trein. We hebben een andere weg genomen naar het station, deze leek korter, dan de heen weg Dit zijn foto's van Bonn.

DSCF0066DSCF0065DSCF0067DSCF0068DSCF0069

DSCF0074

DSCF0075

19 mei. De bagage inpakken en dan naar het Parkhotel, in Euskirchen Het was een klein stadje, ze hadden wel leuke gebouwen, eigenlijk te kort tijd om het natuurpark goed te bezoeken. Hier konden we nog een snijmachine terug brengen, bij de Lidl, we hebben het nooit kunnen gebruiken omdat de hefboom niet goed was. Toch, na 2 jaar, kregen wij ons geld nog terug, wat een service! Wij bij de Real supermarkt kocht 12 pakjes Froot Loops, je kunt het niet krijgen in Nederland, hamsteren in Duitsland. Het 4**** Parkhotel hebben we kunnen boeken, met een culinaire hotelbon. Het enige wat wij betalen moest, was het drinken. Vol verwachting klopte ons hart, wat voor lekkers zouden we te eten krijgen? Voorgerecht: Een superzout zalmrondje! Tussengerecht:Een aspergecremesoep, superzout en qua smaak niets bijzonders. Hoofdgerecht: Iets van varkenshaas met bacon omwonden, met een waterig smakeloos klein bergje aardappelpuree, die waterig was, gelegd op een paar lange snijbonnen gelegd. Nagerecht: Een groot bord met een glaasje "creme brulee" met een eigenaardig laagje er op, dat vonden we niet lekker en drie kleine hoopjes ijs. Eigenlijk gingen we toch nog wel hongerig naar boven. Dit was dan ons culinaire avontuur, gelukkig, hadden we de goed geeten avonden er voor.

kapelbinkapel