Kuala Lupur Borneo 28 sep 2008

18 juli 2023 - Kuala Lumpur, Maleisië

28 september 2008

We zijn zondag laat in Kuala lumpur aangekomen. De vlucht was fantastisch ondanks de vertraging. We werden afgehaald  door de chauffeur van Hans. Onderweg naar het hotel vertelde de chauffeur nog enkele bezienswaardigheden en geschiedenis.

29 september 2008
Vandaag zijn we naar de China Town gegaan. Cora heeft nog wat stof gekocht en ik een goudenketting 22kt. Voor ongeveer € 140,--
Daarna zijn we naar een Chinese tempel gegaan, het was zeer mooi om te zien. We reden ook langs verschillende gebouwen.
We zijn ook naar de bloementuin gegaan, de meeste bloemen waren helaas uitgebloeid.
Vandaar zijn we langs een oude moskee gereden en van daaruit naar de KL-tower, plm. 360 meter hoog!
Wij stonden zelf op 256 meter, daar heb ik enkele foto's gemaakt.

30 september

Niet veel gedaan, naar de kapper geweest bij de Twin-towers en een parelketting voor Cora gekocht.
Vanavond alweer met de jongelui uit eten geweest, wat een luxe!
Chinesche tempel

DSCF0177DSCF0176

KL-Toren

DSCF0186DSCF0191

31 september en 5 oktober
Zoals jullie het gezien hebben zijn we met de taxi naar Melakka gegaan. Heel bezonder was het, de chauffeur was ook onze gids.
We gingen ook naar een oud Nederlandese nederzetting toe, alles wees er op zoals de trapgeveltjes, het oud Hollandse schrift
en zelf de schepen die daar waren.
Later zijn we naar een stadje toe gegaan met verschillende bouwstijllen gegaan.
U kunt de foto's bekijken op de around the globe.
Later hebben we niet veel gedaan want het begon behoorlijk te regenen, de regentijd was aangebroken.
O ja we zijn zoals u de foto van de KL-toren gezien heeft zijn we naar boven gegaan.
Alleen de toren was 365 meter hoog en dat wisten pas als boven aangekomen op de hoogte van ca. 256 meter hoogte
en konden we lezen hoe hoog de toren was en wie het bouwde. Het werd in opdracht gebouwd door Olie-Cheik.
Zo ik heb genoten daar en we nu thuis zijn, wel JAMMER. veel te koud hier.

Ik hoop dat u genoten heeft van de verhalen die ik geschreven heb